Stichting Agnes Saving Hands

Hoop en toekomst voor arme kinderen

**Nog te realiseren projecten**

Gammele 'woonhuisje'

Financiële studiehulp voor kinderen en verbetering van de woon- en leefomstandigheden van hun gammele "huisjes" van golfplaten.

• U kunt één of meerdere kinderen ondersteunen bij zijn/haar studie door een bijdrage van 20 euro per maand (nog géén 70ct per dag!). Een periodieke bijdrage gedurende 5 aaneengesloten jaren is zonder drempel volledig aftrekbaar voor de inkomstenbelasting conform ANBI. Minimaal één keer per jaar zal er verslag gedaan worden van de studievoortgang van de kinderen.
  • U kunt ook een eenmalige bijdrage doen voor verbetering van de woon/leef omstandigheden. Bovenstaande foto is het 'woonhuis' van enkele kinderen waarvoor ook studiehulp wordt gevraagd. Zo zijn ook de drie nieuwe woonhuizen ontstaan die onder 'gerealiseerde projecten' zijn omschreven. Wij houden u periodiek op de hoogte van de voortgang van het betreffende project.

**Gerealiseerde projecten**

Januari 2022

Het jaarlijkse feest van de "Agnes Saving Hands Family" was dit jaar extra speciaal vanwege de heersende corona pandemie. Nagenoeg iedereen is kunnen komen naar deze bijeenkomst waar de vrijwilligers van de stichting zorgen voor een goede maaltijd (o.a. Biryani wordt met feestelijkheden gegeten) en ook voor een dagvullend programma voor de kinderen met o.a. tekenen/kleuren en zang/dans op een 'podium'. Ondanks alle restricties was het een vrolijke happening! Op de foto's v.l.n.r. het Welkoms spandoek van Fr. Gopu Sunder Reddy namens de Stichting, groepsfoto kinderen, groepsfoto ouders, het 'publiek' zit klaar voor de optredens van de kinderen, ingestudeerde dansjes (foto 5 en 6), uitdelen van kleurpotloden en papier, kleuren op het 'podium', voorbereidingen voor het feestmaal, lekker eten ter afsluiting de feestelijkheden.

December 2021

Het blijft een moeilijke tijd waardoor een voedselpakket altijd welkom is.

November 2021

Eind November was het eindelijk zover. De stichting had het geluk om een bestaand woonhuis te kopen met diverse kleine appartementen erin i.p.v. het geheel in eigen beheer te bouwen met alle risico's als gevolg van de Corona pandemie en de hierdoor enorme prijsstijgingen van materiaal en arbeid. Met de opbrengst van de huur van de appartementen kunnen een aantal kinderen studeren en heeft de Stichting een stukje continuïteit voor de toekomst. Tevens kunnen kinderen, die ver van school wonen, bij de in de appartementen wonende gastgezinnen verblijven. Op de onderste drie foto's v.l.n.r.: inzegening van het huis met een flesje wijwater door Fr. Gopu Sunder Reddy met daarnaast het traditionele indiase gebruik, een kokosnoot breken. Verder wordt bij wisseling van bewoner volgens traditie de huiskleuren aan de buitenkant veranderd. I.v.m. de erg smalle straatjes was het niet mogelijk in één keer het hele gebouw op de foto te krijgen.

Januari 2021

Bovenstaande foto's geven v.l.n.r. een kleine impressie van het 25 jarig priesterjubileum van Father Gopu Sunder Reddy dat op 16 januari j.l. is gevierd.

Na een traditionele ontvangst met bloemen en onder begeleiding van trommelaars werd in optocht naar de kerk gelopen. De viering startte met een dankzeggingsmis in een volle parochiekerk waar hij, als eerste parochiaan, ook gewijd is.

Aansluitend vond op het grote plein voor de parochiekerk in de buitenlucht ( 25-30 gr. C) een aangepast feest plaats vanwege de Covid pandemie: minder mensen waren uitgenodigd, geen uitbundige traditionele dansen, wel mooie versieringen in de kerk en op het plein en afsluitend een hapje uit de Indiase keuken voor zijn naasten.

Separaat heeft er ook een viering van dit heugelijke feit plaats gevonden met alle kinderen, die in het programma van Agnes Saving Hands ondersteuning krijgen. Voor Father Gopu Sunder Reddy was dit de afsluiting van zijn jubileum feest met “zijn kinderen” en hun naasten.

Mei 2020

Vanwege de Corona virus uitbraak en de daarbij opgelegde omgangsbeperkingen zijn vele dagloners, mensen die dagelijks langs de kant van de weg worden 'ingehuurd' voor werk, werkeloos geworden. Zij zijn afhankelijk van voedseldonaties van de staat, particulieren maar ook instanties zoals de Lady of Good Health Church o.l.v. Father Gopu Sunder Reddy. Hierboven ziet u een impressie van het uitdelen van voedselzakken met o.a. rijst en suiker waar een gezin twee dagen van kan leven. Zelfs bij de lokale omroep is dit niet onopgemerkt gebleven!

januari 2020

Eierlopen
Zaklopen
Eten(1)
Eten(2)
Groepsfoto studenten
Uitdelen cadeaus
Schilderen op straat

Bovenstaande foto's geven een indruk van de jaarlijkse bijeenkomst van de "Saving Hands Family". Met v.l.n.r.: spelletje eierlopen; zaklopen; gezamenlijk eten (foto 3 en 4), groepsfoto met de studenten, uitreiken van de cadeaus en als laatste de krijttekeningen op straat, ook vanwege het Hindoefeest Makar Sankranti.

januari 2019

Groepsfoto met de 'studentjes'
Familie van de studenten bij de bijeenkomst (1)
Familie van de studenten bij de bijeenkomst (2)
Familie van de studenten bij de bijeenkomst (3)

Bovenstaande foto links staan een deel van de kinderen die dankzij een bijdrage in hun studiegeld naar school kunnen i.p.v. werken. De andere foto's geven een beeld van de bijeenkomst van kinderen en hun ouders toen wij voor de eerste keer 'op bezoek' gingen in India in 2019 bij Father Gopu Sunder Reddy na 25 jaar corresponderen. Deze bijeenkomst wordt ook één keer per jaar gehouden rond Kerstmis om de onderlinge band te versterken van de "Saving Hands Family". Hierbij wordt iets extra's gedaan in de vorm van eten, kleding en andere kleine bruikbare dingen.

vanaf 1996 tot heden

Brief van Joseph
Brief van Rajitha
Brief van Nikitha
Brief van Shyamala
Brief van Lavanya

Hierboven vindt u een aantal brieven, geschreven door de gesponsorde kinderen die nu als afgestudeerde jong volwassenen een toekomst hebben gekregen met veel meer mogelijkheden dankzij hun studie. Zij zullen ook een bijdrage gaan leveren aan hun directe omgeving zodat het effect van de stichting steeds groter en groter wordt. Zou u ook deel willen zijn van de 'Agnes Saving Hands' familie en een bijdrage willen doen? Wij horen het graag! (Klik op Contact voor uw aanmelding of verdere vragen.)

jaar 2018

Fundering en kolommen tweede huisje 2018
Dak/eerste verdieping tweede huisje 2018
Voorkant tweede huisje 2018
Plaquette huisje 2018

Bovenstaande foto's: idem als in 2013, een financiële bijdrage aan de bouw van een huis in Hyderabad in 2018. Ook hier kan het huis nog uitgebreid worden door er meerdere etages op te bouwen.

jaar 2013

Eerste huisje in 2013
Plaquette eerste huisje in 2013

Bovenstaande foto's: financiële bijdrage aan de bouw van een huis in 2013 met rechts de plaquette. Overigens is het een bijdrage in de bouw omdat ze zelf ook een aandeel in de financiering moeten leveren. Tevens worden de bovenste verdiepingen verhuurd om inkomsten te generen.